torsdag 18 september 2008

08-09-18

Idag klev jag upp kl 7 och gjorde mig i ordning för lärkan. Det är faktiskt ganska roligt när man kommer in i det. Dom flesta tror att det enda man gör är att torka gamlingar i rumpan. Men det är mycket mer än så. Jag serverar dom mat, kaffe och allt sånt smått dom vill ha mellan frukost-lunch och middag. Jag har blivit kär i Sture & Birgitta. Dom är så härliga och rara små krabater. Idag har jag inte gjort så mycket förutom att hjälpa till med mat, gått en promis med Birgitta, pratat med dom boende, hjälpt dom gått runt på avdelningen och så vidare. Jag trivs faktiskt jätte bra med att ta hand om andra människor för dom uppskattar det så mycket. Fast jag tror att jag hellre skulle vilja ta hand om människor i alla åldrar än bara pensionärer. Jag och Madde gick in till Klas och skulle väcka honom runt 10 och det var väldigt svårt eftersom han är gammal och ville inte lyssna. Så ja, han var väldigt envis och ville inte lyssna eller lyssna på det vi sa. Madde försökte få på han glasögona och han satt på sig dom och sa; Ja dom här kan man se med, och så tog han av sig dom efter 2 sek. Jag tycker synd om dom som är demens. Madde pratade med honom och stod uppe i hans ansikte och prata så han skulle höra och då skriker han rätt ut; VA!? som om han inte hörde, och JAG blev livrädd och flög rakt upp i luften. no joke. Haha, seriöst, jag har nog aldrig haft så roligt på en prao som den här. Helt underbart. Dom små gammla tanterna och gubbarna är ju så söta. Efter praoen gick jag, anna och julia till gallerian för anna ville kolla på en parfym eller ngt sånt. Och sen drog allihopa hem. Jag har varit med emma vid kyrkan i ungefär 2 timmar idag. Annars får man inte prata ostört. Men iallafall, allting är på sitt rätta spår igen och imorgon ska vi ut och ha kul förhoppningsvis. Fast jag hatar kylan :(
men nu ska jag avrunda och gå & lägga mig, tjingeling

Inga kommentarer: