tisdag 16 september 2008

08-09-16 tisdag

Idag har jag proao på lärkbacken från klockan 9 till 3. När jag kom dit fick jag mata en tant som är 100 år gammal. Hon pratade inte så mycket men hon verkar vara den lyckligaste där på lärkan iallafall. Det var ganska jobbigt att jobba med människor så nära döden. =/ När jag satt där & matade tanten började en annan liten tant prata med mig, tyckte så himla synd om henne för hon sa; varför kan dom inte bara ge oss ett piller så vi får dö? Ouuff, jag blev helt paff och visste inte vad jag skulle säga, ville inte såra hennes känslor och säga att ; ja det skulle kanske vara bättre för er. Så jag sa bara ; men tänk inte så, du har ju familj & personer som bryr sig om dig. Men senare på eftermiddagen fick jag reda på att hon inte hade det. Usch vad dåligt människor som jobbar där måste må. Men iallafall, jag fick bädda sängar med Raija och sen dammsög jag och torkade golven i en liten gubbes rum. Efter det satt jag bara och pratade med dom boende och försökte att lära känna dom lite bättre. En gubbe på min avdelning som jag inte kommer ihåg vad han heter men han var ungefär 60 & jätte pigg. Iallafall, han var väldigt pratglad men lite på ibland. Men iallafall efter jobbet gick jag och Julia till torget ett litet tag och jag sprang in på gallerian och köpte en ny mascara eftersom min är slut. Sen kom Hempa, Robin och Tim till torget så vi drog med dom och åkte runt i Gimo med dom ett tag. Det var helt okej antar jag :) .. Sen drog Julia till buss-station kl 4 men jag var med dom ett tag till. Sen plockade vi upp Hampus och åkte runt. Jag drog hem runt halv 6 och då kom pappa hem och vi åt. Sen kom Hempa och plockade upp mig och vi åkte runt & han skjussade upp mig till dammen och var med emma, hannele, danne och fredrik ett tag. Sen gick dom andra iväg och började göra en brasa så jag och emma satt där själva och snackade. Sen började Emma och Danne typ sura på varandra, så jag och Emma drog och satte oss lite längre bort. Ryan ringde och det är helt jävla fucked up, ja, det är slut imellan oss efter över ett år tillsammans. Gonatt

Inga kommentarer: