söndag 7 december 2008

08-12-7; vadå jävla håla?

Kände att jag behövde komma ivåg ifrån Gimo ett tag innan jag drar till usa igen så åkte till mamma, petter & lillasyster klara i helgen. I fredags tog vi det bara lungt & åt middag & tittade på TV. Har varit jätte trött den här veckan & jag trodde att "yes, nu äntligen får jag sova ut!" men så blev det förståss inte. Klara väckte mig kl 10 igår morse och då var det bara kliva upp. Vi bakade dubbelsatts lussebullar hela förmiddagen igår. Det blev lite långtråkigt efter ett tag så vi började gör våra egna former. Klara gjorde blommor, Reneé snoppar??? & jag gjorde en snigel & någon slags kringla. Sen resten tvingade mamma oss göra riktiga lussebullar av. Reneé som är en väldigt osocial person drog till sin kompis Carro efter lussebakandet så jag stannade kvar & höll Klara sällskap. Mamma lagade tacos & jag och Klara gjorde ett väldigt fint pepparkakshus. Klara ville ha mycket för på pepparkakshuset så hela huset är nu täckt med massa färger. Haha, gud så roligt jag har åt henne. Efter middagen ritade jag med Klara ca 30 minuter & sen drog jag ut & mötte madde vid bussen. Har inte träffat henne på jätte länge så det kändes väldigt skönt att få snacka ut om allting som händer i den jävla hålan jag bor i. Vi gjorde inte så mycket utan satt nere i gillestugan & snackade om allting som har hänt sen sist vi sågs. Madde har varit en del på krogen som jag förstått, medans jag inte är tillräckligt gammal att dra till krogen ännu. 6,5 månader till sen kommer jag vara på krogen så mycket som jag orkar. Förmodligen här hos mamma & i usa. Kanske händer mer roliga saker & det finns säkert mycket bättre musik än på små hemmafester. Men men, idag klev jag upp runt 11 och åt lunch med familjen. (Korv m. bröd) haha, sen dess har jag bara tagit det lungt & läst boken "Där regnbågen slutar" helt okej faktiskt. Just nu sitter jag nere i källaren och håller på med en svenska läxa. Men tyckte att jag behövde skriva lite i bloggen för jag vet att jag absolut inte kommer göra det ikväll. Åker hem till Gimo igen kl 5. Funderar på att dra med pappa till vita villan så jag får sola en stund. ZzzZzzZZzzz, om 6 dagar åker jag till min älskling!

p.s. varför lessnar man så fort på stället man bor på?

Inga kommentarer: